Ads Nuffnang

Friday, June 4, 2010

Ragam Pagi

Assalammualaikum,

Di heningan pagi yg subuh, aku rasa dalam kul 6.30 pagi macam tuh, kereta aku berbunyi...alahai...terganggu mimpi aku naik kereta ferrari pagi ni....tiba-tiba je cik abang panggil...."napa kereta ni  berbunyi..."...

aku pun dengan malasnye bangun pergi check...opss....aku wat intro jap...husband aku ni pergi kerja awal...6.30 pagi da nak kene tolak...yang aku plak office hour aku fleksibel....kul 9.30 pagi tu adalah waktu paling lewat aku masuk ofis...tuh mmg standard time yeh lar...

suami aku kene pergi kerja cepat....aku lar dengan mata terkebil-kebil yeh...dekat setengah jam aku baca manual tuh....hati aku dah panas ni...nak solat subuh ni...kang terlajak masa matahari dah naik...masak aku...

pastu aku nampak nom 24 hours servis assistant kereta nih...aku pun call...aku rasa encik servis ni pun tido ni..


after: kat atas P tu lah kelip-kelip lampu tu keluar...masa ni lampu tu dah padam

aku: Assalammualaikum, kereta saya ni...lampu kelip-kelip dia asyik menyala ni...tak bole nak kunci kenapa ni

encik servis: (dengar bunyi org menguap)....ohoohoh...tu kene reset alarm tuh...bla bla bla(dia ajar aku reset alarm balik)

aku: dah....tapi still tak leh kunci kereta ni...(tapi yg paling best yeh....sedang2 aku cakap-cakap tuh dia terus terdiam...aku tahu dia tgh tidur ni....hati aku panas balik...aku nak pergi siap kerja ni..nak solat lagi...yg paling utama angin lak jiran-jiran aku pagi ni kang..aku buat bising kat perumahan ni)....

encik servis: ZZZZZZZzZZZZZzzzzzzzz....

aku: encik ni dengar tak...tidur ke encik....

aku:tetttttttttttttttt...cit cit....(kredit aku abis...)

pastu aku pun pergi reedem ganjaran point aku yg ada dalam 600 point lagi...nasib baik...

aku call dekat 8 kali...semua masuk voice message...skali masuk abis 30 sen aku...

bila dapat call...dia suruh aku pergi servis centre....pergh...akan aku nak cuti lak...

sudah tuh...

encik servis: semua pintu dah tutup rapat ke....

aku: dah....sambil aku check bonet...alahai...(bonet aku terbuka rupe nya)...okey encik dah elok..

tettttttttttttttt

aku call suami aku, aku tanye dia pagi tadi ada  bukak bonet ke...dia kata...ada rupe nye masa alihkan kereta aku, dia tertuil benda tuh...alahai...

abis tidur aku pagi tuh..kerana bonet nih

                             After: bonet telah di tutup ye....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...