Ads Nuffnang

Wednesday, June 16, 2010

Perlis


pump minyak yang kelakar

Nampak tak pump minyak kat atas ni....kelakar btul..tempat parking kereta dia rapat sangat sampai sebuah kereta je leh masuk kat parking ni.
Last week, my husband's family and i went to perlis. Dah lama plan da, kitorang pergi hari sabtu dan hari isnin malam nye, dalam pukul 2 pagi kitorang sampai umah. huh...penat gila..tp jalan dengan family ni seronok. Alahamdulilah, kami selamat pergi dan sampai. Aku rasa sampai skrang letih perlis aku pun  tak ilang lagi.

Overall, our journey is had lots of fun. Aku ngan husbdan gilir-gilir bawak kereta. Witra lah orang yang paling happy. Dengan sepupu sepapat nye. Ramai la geng witra. Hari ni pun depa ada lagi kat umah. Hepi btul witra. Masa lunch aku balik tadi, asben aku cakap witra kacau budak-budak ni. Witra ni memang da nampak sikap conquer dia. Bayangkan budak 7-9 thn kena ikut cakap dia..Witra ni baru 3 thn. Tpi perangai mcm budak besar da. 
Gua Kelam

First day  tuh, kitorang sampai around 9 pagi(hampir 10 jam perjalanan dari seri kembangan). Then around 3 pm after mandi solat dan pelbagai lagi. Kitorang pergi Gua Kelam. Pergh, nak patah kaki aku masuk gua kelam ni pakai kasut tinggi. One things is aku ni gayat. Ada satu masa tuh, aku jalan lambat, depa dah jalan laju kat depan. Aku rasa nak muntah dalam gua tuh..hahahah...lau tak, abis semua org keracunan kene bau muntah aku dalam tuh...hihihih....tapi aku berjaya menghabiskan keluar masuk gua kelam tuh.



Dlm gua kelam


Asben with our travel guide, Pakcik Bakar.

Pakcik Bakar aka our travel guide ni merangkap kepada abang ipas biras aku. Opps..lupa lak aku nak cite tujuan aku datang perlis ni. Acctually tujuan aku datang perlis ni nak lawat adik ipar aku yang duduk kat sana almost 4 thn dah. Suami ye bomba then asal lak perlis. jadi kene pulang dan bermastautin ke perlis gamak nye.

Okeh, back on track, On track to greener world....heheh...Pakcik bakar ni bagus betul. Serba serbi dia arrange kan. Semua dia plan kan dari satu tempat ke satu tempat yang lain. Selesa btul bila ada travel guide. Rupa nye pakcik bakar ni kerja tetap dia bawak kato. Tau tak kato ni apa...kato ni buldozer yang jalan atas jalang nget nget tuh...hahhaha.

pakcik bakar ni pernah masuk harian metro dulu sebab dia ngan buldozer kene timbus ngan tanah. Satu hari dia dalam tanah tuh. Alhamdullilah selamat. Hebat kan. Kuasa Allah dia selamat.

My mum in law with sis in laws

Candid


Me with Gua Kelam...hahahah


My husband n i with gua kelam again..hahahah

Tasik Melati


Mak mertua ku


Mak mertua ku yang di sayangi sama macam aku sayang mak kandung aku juga..


Dekat jeti feri ke langkawi


Pulau Langkawi


Ayah Mertua mengisi minyak

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...