Ads Nuffnang

Friday, January 21, 2011

Still Got the Blues

 Tengah-tengah aku buat kerja petang ni, aku teringat dulu salah satu interview aku pernah pergi dulu. Zaman muda belia dulu(5 tahun lepas). Erm……ada satu tempat semi gomen aku pergi ni. Bangga beb, dari berpuluh ribu aku antara yang terpilih. Dipendekkan cerita, aku di antara 10 orang yang terpilih untuk SATU(1 okeh!) untuk jawatan yang di tawarkan. Tapi, not only us, there was 10 candidates from their own department(yang status ye masih belum confirm atau masih kontrak). Korang rasa macam mana? Kira aku dan 10 orang yang lain ni, external candidates dan mereka2 tuh, internal candidates. Chit, masa tu aku rasa nak curse pun ada.

Di jadikan cerita juga yeh, orang yang interview pun, adalah bos-bos kepada internal candidates ye adik-adik sekalian. Kenapa terlalu nyata dan jelas benda ni berlaku. Its not fair. Supposely korang buat la interview asing2. Untuk internal, korang buat syok sendiri la. Pick je sape yang rasa serasi ngan bos. Penyudah nya, aku ada amik contact anak sorang pak guard ni,(anak dia pun interview sama dengan aku, masa interview bapak dia tunggu je, pakai baju pak guard masa tuh).

After 2 months, aku called anak pak guard ni(nama dia pun aku dah lupa). Dia kata yang dapat internal candidate aka orang yang kerja situ dpt naik pangkat jadi pegawai. Huh…Sebenarnye, kita ni mmg tak bebas lagi. Nama je bebas rasuah, adil dan saksama. Tapi, terang-terang ko nak cantas orang. Soalan interview tak payah cakap la. Sume nak kasi hati panas je. Menyesal aku tak tembak(jawab balik la) masa tuh.  Baru puas ati aku yang tak dapat ni..hahahhahaha




 Tapi, kenapa emo petang-petang ni, maybe aku dgr lagu still got the blues atau aku banyak sangat baca post orang cari kerja lately ni..maybe mungkin atau maybe...hhehehehhe




MeriaCeria is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...