Ads Nuffnang

Tuesday, December 21, 2010

Kereta baru yang teruk!

Pagi ni mmg aku angin satu badan. Bayang kan yeh, semalam kitorang baru balik dari ipoh. Then, kat highway tapah (yg senyap sunyi kiri kanan hutan ni ok). Aku isi minyak kat shell. Bila nak start balik kereta, tak boleh hidup. DAMN. Bear in ur mind yang aku baru beli kereta ni 7 bulan ye. Mmg angin satu badan. 

Aku call car servis. Tahu apa dia cakap, "Kitorang tak boleh datang, sebab jauh sangat!"(dia ada cakap banyak, tp di pendekkan cerita, itu lah rumusan nya)...Tiba-tiba ada orang mekanik highway datang. Check2, dia kata bateri aku kong. Kong teruk sampai tak boleh nak jalan langsung dah. Nak buat jumper pun, masa tu hujan lebat. Camne aku nak bawak kereta dalam hujan. Dgn tak boleh pasang lampu nya, dengan tak boleh guna apa pun yang di generate dari bateri pun. Dah la anak aku meragam. Mana tak meragam nye, dalam hujan lebat mcm tuh kitorang leh tersadai tepi hutan. 

Kong kang kong kang, org tu offer bateri kereta baru RM400. Huh...mmg takde choice lain. Akan aku nak biarkan kereta aku kat situ. Aku amik bateri tu. Then aku call car centre  aku balik, dia kata aku boleh claim balik esok duit tu. 

Ni lagi menarik, pagi ni(waktu  ni aku skarang aku kat servis kereta lagi, aku tolak pukul 6.30 pg tadi). Ada SA perempuan okeh, perempuan. Aku bukan nak down estimate diorang. Tapi diorang ni berlagak satu mcm ampesh skit. She dont even listen my story at all korang tau. Aku tanya pasal procedure claim tuh, dia cume cakap "saya tak boleh cakap apa-apa.". Aku tanya proses claim mcm mana. Korang punya centre gak suh aku beli bateri tuh...stupid...

Sekarang ni, aku tgh tunggu lagi update sambil menunggu kereta aku siap. Jaga lah ko kalau korang claim bateri aku elok lagi. Da aku tersadai tgh hutan, korang taknak ganti bateri aku. Mmg aku reveal semua kat sini nanti 




MeriaCeria is a personal website. Every opinions and information contained in this website is for owner's own satisfaction. Any reliance you place on such information is therefor at your own risk. Owner will not be responsible for any damage or harm caused. Reviews, comments and opinions are welcome.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...